Svetovalno delo
Strokovna pomoč in podpora za učence, starše in pedagoške delavce
Šolska svetovalna služba
Šolsko svetovalno delo in dodatno strokovno pomoč na Waldorfski šoli Savinja opravlja Samira Lah.
Na njo se lahko obrnete:
Samira Lah
Socialno delo in specialna pedagoginja
Zagotavlja podporo učencem pri njihovem razvoju in učenju ter nudi svetovanje družinam pri različnih izzivih šolskega življenja.

Kontakt
E-pošta
samira.lah@waldorf-savinja.siTelefon
03 777 30 21Vloga svetovalne službe
Šolska svetovalna delavka pomaga vsem udeležencem v vrtcu in šoli (otrokom, učencem, vzgojiteljem, učiteljem, vodstvu, staršem) in z njimi sodeluje na področjih vsakdanjega življenja in dela v vrtcu in šoli.
Svetovanje učencem
Individualna in skupinska podpora pri učnih težavah, socialnih izzivih in osebnostnem razvoju.
Sodelovanje z družinami
Svetovanje staršem in skrbnikom pri vzgojnih vprašanjih in podpori otrokovemu razvoju.
Specialna pedagogika
Podpora učencem s posebnimi potrebami in prilagoditve učnega procesa za optimalen razvoj.
Preventivno delo
Preventivni programi za krepitev socialnih veščin, samopodobe in zdravega življenjskega sloga.
Na svetovalno službo se lahko obrnejo:
Učenci
Učenci, kadar:
potrebujejo pomoč pri učenju ali bi želeli izboljšati učne strategije
doživljajo težave v medosebnih odnosih
želijo okrepiti koncentracijo in pozornost
se počutijo negotove, doživljajo stisko
želijo izboljšati komunikacijske veščine
želijo okrepiti svojo osebno moč, samopodobo, samospoštovanje
potrebujejo pomoč glede odločanja o nadaljnjem šolanju v srednji šoli ali izbiri poklica
in drugo…
Koristne informacije:
Starši
bi želeli pomoč za svojega otroka na katerem izmed zgoraj omenjenih področij
bi želeli pomoč pri prepoznavanju učnih težav ali informacije glede postopkov usmerjanja
pri vpisu v 1. razred
na področju socialno ekonomskih stisk
Strokovni delavci in vodstvo
Pomoč svetovalne službe strokovnim delavcem in vodstvu šole je namenjeno preventivnim dejavnostim, neposredni pomoči pri delu z učenci, razredno skupnostjo itd., načrtovanju in evalvaciji vzgojno izobraževalnega dela.
Svetovalna služba sodeluje tudi z ustreznimi zunanjimi ustanovami.
Več o svetovalni službi lahko prebere v Programskih smernicah svetovalne službe na tej povezavi.
Učne težave in postopki usmerjanja otrok
Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami se izvaja v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami – ZUOPP-1, predpisi, ki urejajo področje predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja ter splošnega srednjega izobraževanja ter kriteriji za opredelitev primanjkljajev, ovir oziroma motenj otrok s posebnimi potrebami.
Postopek usmerjanja
Otroka, pri katerem učitelji ali starši opazijo težave na vzgojnem, čustvenem, izobraževalnem ali drugem področju, šolska svetovalna služba po obravnavi otroka in predhodnem posvetu z razrednikom in starši, napoti otroka k strokovnim delavcem v ustrezne zunanje institucije (npr. Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, Center za sluh in govor in druge)
Če se težave pri otroku pokažejo za specifične, šolski strokovni tim staršem predlaga, da vložijo Zahtevek za začetek postopka usmerjanja in se zanj pripravi Izvirni delovni načrt pomoči (IDNP).
Če so ugotovljene težave splošne, se za učenca prav tako pripravi IDNP, s katerim ima učenec možnost pridobiti določene prilagoditve.
Šola v postopku usmeritve izda Poročilo o otroku, starši pa izpolnijo Zahtevek za začetek postopka usmeritve in priložijo dokumentacijo zunanjih institucij, ki so obravnavali učenca.
Šola lahko sproži postopek usmerjanja v posebnih primerih tudi sama.
V primeru, da učenec že ima odločbo o usmeritvi, a potrebuje zaradi novih okoliščin spremembo, starši podajo Zahtevo za spremembo odločbe o usmeritvi.
Odločbo o usmeritvi izda Zavod za šolstvo Republike Slovenije, na podlagi strokovnega mnenja Komisije za usmerjanje.
Dodatna strokovna pomoč
Pravico do dodatne strokovne pomoči imajo učenci, ki so pridobili odločbo o usmeritvi, ki jo izda Zavod za šolstvo.
Dodatna strokovna pomoč se lahko izvaja kot:
pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj
svetovalna storitev
učna pomoč
Šolski strokovni tim v skladu s strokovnimi priporočili v Individualiziranem programu načrtujejo ustrezne prilagoditve glede organizacije pouka, način preverjanja in ocenjevanja znanja, napredovanje učenca, časovno razporeditev pouka, po potrebi tudi prostor, dodatne pripomočke ipd.. Starši so podpisniki programa in sodelujejo pri njegovi pripravi. Učenci lahko pridobijo praviloma največ 5 ur dodatne strokovne pomoči, ki se izvajajo v posebni skupini ali individualno v oddelku ali izven oddelka. Otrokova osebna dokumentacija se v šoli hrani v Osebni mapi, ki jo vodi šolska svetovalna služba.
Pripravo Individualiziranega programa pomoči (IP) ureja zakonodaja; Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami – ZUOPP-1,
Ko učenec pridobi odločbo o usmeritvi, ravnatelj imenuje strokovno skupino za pripravo Individualiziranega programa pomoči, ki v roku enega meseca po izdani odločbi o usmeritvi pripravi individualiziran program pomoči.
Postopek usmerjanja ob zaključku osnovne šole za učence, ki imajo dodatno strokovno pomoč
Postopek usmeritve za učence, ki zaključujejo osnovnošolsko izobraževanja in bodo potrebovali pomoč tudi v srednji šoli, je enak kot na začetku pridobitve odločbe o usmeritvi.
Starši vlogo oddajo ob vpisu učenca v srednjo šolo, predvidoma v mesecu februarju.